Skip to main content

Cara Detox untuk dapatkan wajah CANTIK dan FLAWLESS



Pencemaran, kotoran, bahan kimia dalam air dan kosmetik, gangguan pemakanan dan hormon yang kurang tulen: semua ini menyumbang kepada beban toksik dalaman kita dan ia terpancar pada muka kita dengan tanda-tanda seperti kecacatan, kemerahan, kering atau penyerpihan.
Syukurlah, hari ini terdapat banyak cara untuk detox kulit anda dari dalam ke luar.
1. AIR: Minum air adalah satu cara yang jelas untuk mencapai kulit yang bercahaya dan terhidrat. Mulakan hari anda dengan segelas air dicampur dengan 1 sudu teh jus lemon dan 1/2 sudu teh madu. Sepanjang hari minuman teh hijau dengan limau atau teh halia, yang penuh dengan antioksidan – melindungi kulit.
2. PROBIOTIK: Menambah probiotik baik untuk diet anda. Ia membantu membersihkan kulit anda dari dalam ke luar. Buang air besar secara teratur dan imuniti yang kuat adalah penting untuk kulit yang bebas toksin dan kesihatan jangka panjang secara umum. Daripada membeli yogurt probiotik mahal dengan bakteria “hidup”, buat yogurt anda sendiri atau melabur dalam membeli mesin membuat yogurt dan bereksperimen dengan buah-buahan segar, bijirin, madu dan juga herba masakan ditambah kepada yogurt anda.
3. FIBER: Meningkatkan kandungan serat dalam diet anda bukan sahaja membantu menghindari kembung, ia mempunyai manfaat besar untuk kulit anda. Berhati-hati dengan suplemen serat yang boleh menyebabkan anda kembung atau menyebabkan sembelit. Makan oat tradisional atau muesli lazat untuk sarapan pagi, bertukar dari roti putih untuk makan keseluruhan atau jenis yang bebas gluten, makan lebih kacang dan anda dengan mudah akan memenuhi kuota serat harian anda. Buat salad mudah dengan jumlah yang cukup sayur-sayuran salad, epal parut, lobak, radishes dan mana-mana herba segar yang anda boleh dapati.
4. RAWATAN MUKA DIRUMAH: Sekali seminggu lakukan upacara spa rumah. Pilih satu petang yang tenang dan masuk ke dalam mood dengan muzik yang menenangkan dan secawan teh Nettle. Pastikan anda bersedia untuk rawatan muka dengan menggunaka garam laut, tanah liat, minyak pati, arang diaktifkan (anda boleh membelinya di kedai-kedai makanan kesihatan atau online) dan jus epal.
Mula-mula sekali, lakukan pengelupasan.
Buat campuran 1/2 sudu teh garam laut dan 1/2 sudu tanah liat putih atau hijau. Tambah sedikit air atau teh hijau untuk membuat pes, kemudian perlahan-lahan gosok ke atas kulit anda dan biarkan selama 2-3 minit. Bilas dengan air suam-suam kuku dan biarkan kering.
Kemudian stim kulit anda.
Isikan besen atau apa-apa bekas dengan air yang sangat panas; tambahkan skin detoxifying essential oils seperti pokok teh, eucalyptus atau ylang ylang – tidak lebih daripada tiga titik setiap satu! Anda juga boleh menggunakan lavender kering atau segar, nettle, chamomile, rosemary atau mana-mana herba dan rempah wangi lain untuk menambah ciri-ciri penyembuhan untuk mandi wap muka anda. Stim muka anda selama 8-10 minit untuk membersihkan liang-liang dan kemudian bersihkan apa-apa air yang berlebihan.
Kemudian, buat FACIAL MASK detoksifikasi mudah tetapi sangat berkesan.
Campurkan kandungan 3 kapsul arang diaktifkan dengan 1 sudu teh tanah liat pilihan anda dan 1 sudu besar jus epal. Buat pes dan kacau rata.
Sapukan kepada seluruh muka kecuali kawasan mata dan berehat selama 7-10 minit atau sehingga mask menjadi kering. Bilas dengan air suam.
5. KOSMETIK BERSIH: Untuk mengekalkan keputusan yang baik dan penghadaman lebih lancar, jadilah pembeli kosmetik semulajadi yang konsisten. Hindari produk kosmetik yang mengandungi parabens dan bahan pengawet yang tidak selamat, petrokimia, wangian sintetik, polimer akrilik dan bahan kimia pelindung matahari. Untuk meningkatkan rutin penjagaan kulit harian anda, eksperimen dengan minyak muka buatan sendiri yang dibuat daripada minyak bukan komedogenik seperti thistle, chia atau jojoba, dengan ditambah detoksifikasi minyak pati yang sama dengan yang anda gunakan dalam rawatan wajah anda.
Kulit anda adalah lambang keperibadian anda. Walaupun anda mampu untuk membeli kosmetik mahal tetapi dengan melakukan detox kulit dengan bahan buatan anda sendiri, anda akan berasa lebih yakin dengan keasliannya.





Formula Arang dan Kolagen adalah antara Formula Terbaik Generasi Kini!


Contact : 0162279629

Instagram : www.instagram.com/menschenskincare

Advertisements

Comments

Popular posts from this blog

Siapa SANTA CLAUS?? Adakah ia wujud??

Santa Claus , juga dikenali sebagai  Santo Nicholas ,  Bapa Krismas ,  Kris Kringle , atau cuma  Santa  sahaja merupakan figura yang asal-usulnya penuh dengan legenda, sejarah, dan disebut dalam  budaya rakyat  sebagai pembawa  hadiah  ketika  hari sebelum  atau malam  Krismas  (24 Disember).Bagaimanapun, di sesetengah negara Eropah, kanak-kanak menerima hadiah mereka pada 6 Disember iaitu  Hari Santo Nicholas .Legenda ini mungkin berdasarkan kisah-kisah  hagiografi  mengenai tokoh Santo Nicholas yang bersejarah. Secara umumnya, Santa Claus digambarkan sebagai lelaki tua berjanggut putih, gemuk dan periang, memakai pakaian serba merah dengan manset dan kolar berwarna putih dengan tali pinggang kulit dan but hitamnya, sambil membawa beg yang dipenuhi dengan hadiah. Gambaran figura tersebut menjadi terkenal di Amerika Syarikat dan Kanada pada abad ke-19 kerana pengaruh ketara sajak 1823 bertajuk " Kunjungan daripada St. Nicholas " dan karikatur daripada kartunis politik

6 Kebiasaan Penyebab Bibir Kering dan Pecah-pecah..

Bibir kering dan pecah-pecah adalah kondisi yang umum terjadi. Orang dari segala usia dan jenis kelamin bisa mengalami bibir pecah-pecah, terutama jika Anda memiliki jenis kulit kering. Bibir kering bisa disebabkan oleh berbagai macam faktor dan tergolong mudah diobati dengan perawatan sederhana. Namun, ada beberapa orang yang mungkin menderita bibir kering dan pecah-pecah akibat infeksi Cheilitis. Cheilitis ditandai oleh kulit pecah-pecah di sekitar sudut bibir. Kenapa bibir bisa kering? Bibir memiliki lapisan ‘kulit’ yang sangat tipis dan transparan, disebut stratum korneum. Warna kemerahan dari bibir berasal dari konsentrasi dan kedekatan jarak antara lapisan kulit tersebut dengan permukaan pembuluh darah di bawahnya, yang memungkinkan warna bisa terlihat dengan jelas. Bedanya dengan kulit wajah, bibir tidak memiliki kelenjar minyak. Untuk alasan ini, bibir lebih mudah kering dan retak. Kurangnya kelembapan adalah penyebab paling umum dari bibir kering dan pecah

NAK KULIT CANTIK MACAM ARTIS KOREA?

Sebut je artis Korea atau K-pop semua terbuntang mata. Maklumlah terpegun dengan kehalusan dan kemulusan kulit mereka. Tak kira artis lelaki atau perempuan. Semua sama je kehalusan dan kemulusn kulit diaorang kan.  Saya antara peminat drama Korea tau. Pelakon Korea tak adalah nak minat sangat. Tak tahu pun nama artis Korea ni. Cerita Korea banyak je yang bagus-bagus yang ada nilai murni. Jadi kita kena lah pandai pilih nak tengok yang mana kan. Jangan semua nak rembat. Tidak dinafikan Korea mempunyai teknologi yang canggih dan pakar kecantikan yang hebat yang menjadikan Korea Selatan negara tertinggi kadar pembedahan plastik di Asia. Wow, memang sangat dahsyat la kan!! Bila kita tengok artis Korea ni kita pun tak tahu adakah ini wajah asli mereka atau wajah hasil plastic surgery yang hebat.  Sudah menjadi perkara biasa bagi artis dan juga rakyat Korea untuk melakukan pembedahan plastik. Keinginan memiliki wajah uzzlang atau bentuk wajah terbaik menjadi sebab kenapa mereka melaku